ONE-FORTY 400 zapewnia bezprecedensowy poziom wydajności wspinaczki i zjazdów w przystępnej cenie.pakiecie zbudowanym na sprawdzonej i wielokrotnie nagradzanej aluminiowej ramie Merida. Ma dokładnie tę samą przełomową geometrię, co jego drożsi bracia, ale jest wyposażony w sprzęt, który zapewnia wydajność, której potrzebujesz, bez wyższej ceny. Teleskopowe sztyce we wszystkich modelach, szeroka gama 11-biegowych grup osprzętu Shimano oraz świetne zawieszenie SR Suntour i RockShox wykonują swoją pracę bez zbędnego zamieszania.
Rozmiar kół: | 29" |
System zawieszenia, który wykorzystuje konstrukcję Flexstay w celu zmniejszenia masy i konserwacji, jest regulowany dla kół 29" lub 27,5" bez zmiany geometrii i ma dostrojony progres tłumienia. Size Tuned, który zwiększa się wraz z rozmiarem ramy, dzięki czemu lżejsi i mniejsi rowerzyści mają dostęp do całego skoku, a ciężsi rowerzyści otrzymują wsparcie, którego potrzebują przy dużych uderzeniach.
Rowery wyposażone w "C-Mount" mają już zintegrowane punkty mocowania tylnego bagażnika (niektóre rowery wymagają tylnego bagażnika specyficznego dla modelu), dzięki czemu instalacja jest szybka, łatwa i niezawodna.
W większości ram przewody i węże skrzyni biegów i hamulców są poprowadzone przez ramę. Kable wchodzą i wychodzą z ramy przez gładkie przepusty lub jeden z innych systemów, takich jak SMART ENTRY lub WIRE PORT. Prowadzenie przewodów wewnątrz ramy chroni je przed żywiołami, zapewnia czysty i elegancki wygląd oraz może zapewnić korzyści aerodynamiczne.
Opcjonalny błotnik z dodatkową osłoną, która przykręca się ściśle do tylnej części roweru MTB i chroni przed zabrudzeniami.chroni rowerzystę przed brudem i bryzgami wody, jednocześnie redukując hałas, ruch i zapobiegając uszkodzeniom lakieru.
Konstrukcja zawieszenia, w której tradycyjny punkt obrotu na sztycy podsiodłowej został usunięty na rzecz konstrukcji z elastycznymi rozpórkami. Wykorzystuje to podatność materiału i specjalne ukształtowanie rur, aby sztyca podsiodłowa i podpora łańcucha mogły się rozsuwać, gdy zawieszenie porusza się podczas jazdy. Usuwając ten punkt obrotu na styku sztycy podsiodłowej i tylnego trójkąta, zmniejszyliśmy wagę, ograniczyliśmy konserwację i zwiększyliśmy sztywność konstrukcji ramy.
Sprawdzony, wysokiej klasy stop aluminium 6066 jest niezwykle lekki i wytrzymały. Dzięki zastosowaniu rur o trzykrotnie większej grubości ścianki niż rury ciągnione i hydroformowane, jesteśmy w stanie osiągnąć optymalny stosunek sztywności do masy.
Spawacz używa palnika spawalniczego do dwukrotnego przejechania po złączu, aby wygładzić dodatkowy materiał. Wymaga to dużych umiejętności, ale pozwala uzyskać mocne i elegancko wyglądające ramy, które na pierwszy rzut oka wyglądają jak ramy z włókna węglowego.
Zaprojektowane przez MERIDA zestawy słuchawkowe, które pozwalają wszystkim przewodom sterującym z kierownicy wejść do ramy przez pokrywę zestawu słuchawkowego. zestawu słuchawkowego, tworząc czysty i uporządkowany wygląd, pozwalając na lżejszą, mocniejszą i bardziej aerodynamiczną konstrukcję ramy niż konwencjonalne porty kablowe. W zależności od modelu, kable są prowadzone całkowicie wewnętrznie (łącznie z kierownicą i mostkiem) lub częściowo zintegrowane, gdzie kable biegną do ramy pod mostkiem.
Precyzja kierowania jest niezbędna do bezpiecznego i pewnego prowadzenia, a X-TAPER HEADTUBE pozwala nam znacznie zwiększyć tę precyzję. Większa średnica zestawu słuchawkowego na dole w połączeniu z mniejszą na górze pomaga zrównoważyćobciążenie, jakie współczesna jazda i sprzęt mogą wywierać na rurę czołową, a wszystko to bez dodawania zbędnej masy. Pozwala to na łatwy montaż widelców stożkowych i zapewnia precyzyjne i pewne sterowanie.